Týdenní rytmus

PONDĚLÍ

Malování akvarelovými barvami (základními barvami)
Cílem není tématické malování, ale skutečné prožívání barvy v kombinaci s vodním elementem. Zejména nejmenší děti malují nejprve jednotlivými základními barvami. Děti jsou vedeny ke správnému držení štětce, k pěknému zacházení s barvou, k citlivému používání barvy … Větším dětem jsou postupně nabízeny všechny základní barvy, které jim umožní získat nepřeberné množství barevných odstínů. Nejstarší děti k prožitku barvy většinou přidají i prožitek nějakého tématu, jehož výběr je velmi individuální a pedagog jej nijak neusměrňuje a nehodnotí.

ÚTERÝ

Delší pobyt venku nebo delší volná hra. Chodíme si hrát do lesa. To znamená, že již v 9 hodin odcházíme z MŠ. Potřebujeme, aby děti byly pro tento účel vybavené.

Vracíme se na oběd. V případě nevlídného počasí si dlouho hrajeme nebo jdeme na procházku, kterou nám počasí umožní.

 

STŘEDA

Modelování z barevného vosku  
Tato umělecká technika umožňuje dětem spojit barvu, tvar i motiv. K modelování z tohoto materiálu je zapotřebí soustředěnost, dobrá jemná motorika, fantazie a odvahu, ale také teplé ruce (prokrvení jemně motorických svalů – prostoupení Já celým organismem). Hotové výrobky se dlouze nevystavují, nehodnotí a brzy se opět stanou původním tvarem – placičkou. Děti se setkávají s momentem pomíjivosti a učí se nelpět na věcech.

ČTVRTEK

Pečení bochánků
Pracuje se se skutečnými surovinami, se skutečným těstem. Děti si s paní učitelkou přožívají proces pečení od mletí mouky, přes zadělávání těsta, kynutí (proměnu), utvoření tvarů, upečení (co krásné vůně je kolem), až po snědení. Jde také o jednoduché modelování velmi příjemného materiálu, kdy se procvičí jemná motorika. A nejen to.

PÁTEK

Kreslení voskovými bločky  
Naprosto odlišná umělecká technika od techniky akvarelové. Je více formativní, více silová a myšlenková. I malé děti kreslí jisté téma a vyžívají se v něm, i když na obrázku je jen ,,čmáranice,,   Téma nebývá zadáváno. Jen jitřenky (předškoláci) mohou občas již dostat úkol, který je pro nás diagnostický (určení školní zralosti).